Liebster Blog Award #2

Liebster Blog Award
od Smooky - subiektywnie


Miałam naprawdę potężny problem ze znalezieniem czasu, dlatego post pojawia się dość późno. Doba jak dla mnie troszkę za krótka ostatnimi czasy.

Przyjęłam zacną funkcję malarza pokojowego - jeśli mieszkacie gdzieś blisko Lubaczowa, mogę popracować okresie wakacyjnym. Serio. Mam to już w 100% opanowane! Wypróbowałam we własnym domu.

Ogłosiłam, co chciałam, trochę się potłumaczyłam, więc czas przejść do rzeczy, czyli do Liebster Blog Award.


Ale o co chodzi?

"Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała."
definicja z bloga Italia poza szlakiem

1. Opisz siebie trzema słowami – żeby nie było za prosto użyj rzeczownika, przymiotnika i czasownika.

Zaczytana kobieta - nie poddaje się!

2. Gdybyś mogła zjeść kolację z jakimś autorem, kto to by był i dlaczego?

Ilona Andrews
Pod przykrywką zjedzenia kolacji zaciągnęłabym ją do domu, zamknęła w pokoju i kazała wyjawić dalsze losy Kate Daniels pod groźbą uszkodzenia ciała. Potem podałabym jej przez okno dachowe komputer i wymusiła, by napisała z mężem następne niesamowicie przepyszne książki - w takiej ilości, bym miała ich zapas do końca życia.
To byłoby piękne.
Mój fetysz związany z książkami fantastycznymi zaprawionymi lekkim romansem zostałby spełniony. Na dodatek poznałabym ulubioną parę autorów. Na boku zjadłabym jakieś chipsy i popiła zieloną herbatą.
Czego chcieć więcej?

3. Czy masz swój ulubiony cytat z książki, jeśli tak to jaki?

Trochę wstyd, ale nie mam. Mam wiele ukochanych książek, więc i wiele cytatów. Gdybym miała wybierać pod groźbą ucięcia członków, podałabym:
"Powiadam ci, Yossarian, przesądy rasowe to rzecz straszna. Naprawdę. To potworne, kiedy przyzwoitego, lojalnego Indianina traktuje się jak jakiegoś czarnucha, żydłaka, makaroniarza czy portorykańca." 
"Paragraf 22", Joseph Heller

4. Wskaż utwór muzyczny, który kojarzy Ci się z książką i twoim zdaniem tworzy z nią nierozerwalny duet? Dlaczego wybrałaś/wybrałeś akurat to połączenie?

Strasznie mi wstyd, ale takowego duetu nie mam i nigdy nie miałam. Nie słucham dużo muzyki, nigdy przy czytaniu książek, więc piosenki w żaden sposób nie kojarzą mi się z lekturami.

5. Poleć, Twoim zdaniem, wartą obejrzenia ekranizację książki.

Niewiele oglądam ekranizacji - nie chce konfrontować wymysłów reżyserów z rzeczywistą fabułą. Jednak, gdybym miała cokolwiek polecać, na pewno byłaby to pierwsza zekranizowana część Harrego Pottera - "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" - i "Więzień labiryntu", który okazał się, przynajmniej dla mnie, lepszy od książki.

6. Jaka książka zmieniła Twój punkt widzenia?

Kossakowski,  "Na granicy zmysłów"

Od zawsze interesowała mnie sfera tego, co niewypowiedziane, niewidzialne, napiętnowane. Niewiele można znaleźć ciekawych lektur o medycynie w pojęciu zielarskim z konkretnymi przykładami i opisami przeżyć autora.
Również tzw. "czarna i biała magia" są po dziś dzień domeną, która przeraża, a jednocześnie, jak wszystko, co obce, kusi nieznanym.
Podobnie jest z ludowymi wierzeniami, przesądami i wszelkimi sposobami radzenia sobie z rzeczywistością.
Kossakowski w swojej książce gwarantuje wszystkie wymienione wyżej elementy. Okręca je w całun tajemniczości i magii. Popiera swoimi doświadczeniami.
To jedyna w swoim rodzaju pozycja. Tylko dla odważnych i chętnych, by negować logikę. Dla tych, którzy gotowi są stanąć na granicy zmysłów.

Ja nie do końca byłam, ale podjęłam wyzwanie i zderzyłam się z faktami, które wstrząsnęły moim światem. Zmieniły sposób w jaki na niego patrzę.

7. Gdybyś miała/miał okazję napisać powieść, do jakiego gatunku by się zaliczała i dlaczego?

Najchętniej napisałabym coś z urban fantasy, które jakościowo dorównywałoby moim ulubionym książkom.
Chciałabym także stworzyć książkę równie epicką jak "Lalka""Posiadacz" czy "Paragraf 22".

Dlaczego?

Każdy pragnie zapisać się jakoś w historii, ale ja od historii świata wolałabym pamięć rodziny. By dzieci, wnuki i prawnuki wiedziały, że jeśli tylko się chce, można osiągnąć rzeczy, o których marzyło się przez lata.

8. Co Cię inspiruje i napędza do działania?

Zielona herbata. I boczek.

Tak na serio, inspirują mnie moi rodzice, którzy są niezniszczalni i niesamowici w każdym tego słowa znaczeniu. To ich słowa pochwały, nagany i wiary pobudzają we mnie ogień. Dla nich chce coś osiągnąć. Im pragnę zaimponować. To oni nauczyli mnie, że powinnam żyć w taki sposób, by nigdy nie wstydzić się swoich czynów i słów.

9. Gdybyś mogła/mógł zamieszkać w innym kraju, to gdzie by to było i dlaczego akurat tam?

Chyba Szwecja - wnioskując po lekturze "Szwedzi. Ciepło na północy" żyje się tam naprawdę dobrze, szczególnie książkoholikom. Generalnie wybierałabym kraje północy - Finlandia, Islandia, te klimaty. Nie wiem, czemu, ale pociągają mnie w dziwny sposób.
Kusi mnie też Nowa Zelandia, ale to wszystko, jak na razie, melodia przyszłości.

10. Co sprawia, że zawsze się uśmiechasz, a co bezwzględnie Cię irytuje?

Uśmiecham się widząc książki, jedzenie robione przez moją mamę, czyli jarzynówkę na golonce i postęp w swoich umiejętnościach.
Bezwzględnie irytuje mnie ludzka głupota, ignorancja i pycha.

11. Dostajesz telefon z wiadomością, że właśnie wygrałaś rejs dookoła świata. Masz pięć minut by się spakować, bez jakich trzech rzeczy się nie ruszysz?  

Ciężkie pytanie.
Nie ruszę się bez Kindle pełnego książek, kilku ciuchów, żeby móc czasem zmienić koszulkę i kilku torebek zielonej herbaty - tak na wszelki wypadek, gdyby jej nie oferowali.

To tyle :) mam nadzieję, że wypełniłam zadanie.

Moje pytania: 

1. Gdybyś miała linijkę niesamowitości, gdzie na miarce plasowałaby się Twoja osoba - wymień tylko zalety!
2. Jak odpowiedziałabyś na pytanie: "Czy czasami brakuje ci słów"?
3. Książki dla każdego blogera są ważnym elementem codzienności i często, by je zdobyć, jesteśmy gotowe na wyrzeczenia. Gdzie plasowałyby się Twoje lektury w zestawieniu ....jedzenie....woda....ciuchy....ludzie....?
4. Czy kiedykolwiek uznałaś książkę za tak złą, że praktycznie niewartą czytania? Czy to jeszcze jest wtedy książka, czy już tylko kawałek papieru zamknięty w okładkach? Taki fenomen w ogóle istnieje?
5. Gdzie widzisz siebie za dziesięć lat? - jakie to banalne. Niech poprzeczka idzie w górę! Gdzie widzisz swoją biblioteczkę za dziesięć lat?
6. Jesteś barbarzyńcą czy zakładkowym maniakiem? Zaginasz brzegi, czy może chuchasz i dmuchasz na książkę?
7. Gdybyś mogła zmienić coś w sobie, jakie cechy przejęłabyś od swoich ulubionych postaci książkowych?
8. W jakich gatunkach literackich pragnęłabyś obrać rolę głównego bohatera na poszczególnych etapach swojego życia?
9. Czy posiadasz swojego książkowego faworyta? Jakieś sławetne ostatnie słowa? Czy może jesteś jedną z tych osób, które swoją miłość rozlewają na kilka książek jednocześnie?
10. Czego pragniesz najbardziej na świecie? Prócz pokoju, oczywiście - standardowa odpowiedź wszystkich Miss. Bądź bardziej kreatywna!
11. Czy jesteś książkową damą? Kupujesz - czytasz - odkładasz. Czy może książkowym szaleńcem? Kupujesz - odkładasz - czytasz - odkładasz - czytasz coś innego - odkładasz - czytasz coś nowego - odkładasz - czytasz swój pierwszy wybór - odkładasz - uśmiechasz się dziko, bo wszędzie książki i wszystkie czytasz.



Kryśka

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Back
to top